Mindenkinek van valami álma, ami nagyjából akkortól datálódik, amikorra csak vissza tud emlékezni… Persze van több is, de van olyan, ami tényleg a mese kategória, pontosabban hihetetlennek tűnik, hogy egy nap megvalósul. (Vannak ugye a fantázia kategóriába esők, de azt már pontosan tudom, hogy sose fog a Real Madrid az én két gólommal megfordítani egy BL döntőt:) ) Én sem állítom, hogy megvalósul teljes egészében az enyém, de részben igen…

Állítólag minden fiú életének egy szakaszában – a vasútas és a focista közt – űrhajós akar lenni. Nekem ez kimaradt. Én mindig az akartam lenni, aki építi az űrhajót, vagy aki lent van a parancsnoki hídon.  Ezen álmom akkor vésődött igazán a tudatomba, amikor 1995-ben Ed Harris ott állt a vásznon az Apollo 13 brilliáns mozijában… Nincs még egy filmjelenet, ami akkora hatással lett volna rám 11 évesen, mint az alábbi:

„Rakjátok bele ezt ennek a helyére, úgy hogy csak ezt használhatjátok”

Ez valami! Ez a csúcs! Ez az, amit bárki egy kis műszaki érdeklődéssel csak kívánhat! 11 évesen ámulva néztem… Olvastam a könyveket, bámultam a csillagokat, és teltek az esztendők, és érkezett a kijózanító felcseperedés, a korlátok felismerése, az élet nehézségeinek érzékelése…

Később a wiw-re kiraktam ezt a képet az alábbi felirattal, hogy mindig emlékezzek: „Egyszer ott leszek…” ! Nos, ha nem is NASA egyenruhában, ha nem is munka ügyén, de január 2-án ott leszek, mégha az űrsikló nem is lesz pont ott:) Maradék pénzemet 2 napja foglalásokra költöttem, és ennek eredményeként 4 nap Florida, és benne 2 nap Kennedy Space Center  zárja le a felejthetetlen 5 hónapot!

Ha van valami tanulsága az 5 hónapnak, akkor talán az, hogy az álmok – legalább részben – bizony valóra válhatnak!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://arizona.blog.hu/api/trackback/id/tr841575227

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.12.06. 09:43:47

Igen, nekem is az egyik kedvenc jelenetem ez. :)

báró Csekonics 2009.12.06. 19:52:48

Nagyon jó az a jelenet tényleg - mondhatnám hogy a mérnöki munka esszenciája :-D

Gratulálok az úthoz!

Jómama · http://szabonemarika.blogspot.com/ 2009.12.20. 13:54:57

Az álmok egyszer valóra válnak .
Ha hiszel és akarod ,és egy kicsit teszel is érte .

Nekem csak annyi volt az gyerekkori álmom ,hogy tudjak varró gépel varrni.
Hát ez teljesült ,de még sok álmom van ,csak az idő fogy gyorsan .szabonemarika.blogspot.com/
Sok sikert az álmaid megvalósításához .
süti beállítások módosítása